PARAFIA GARNIZONOWA
pw. św. Katarzyny Aleksandryjskiej
Plac św. Katarzyny 14
Adres do korespondencji
ul. Szpitalna 1
87-100 Toruń
e-mail: garnizonowy.torun@interia.pl
fax/automat zgłoszeniowy: +48 56 652 23 86
nr konta parafialnego: 25 1140 2004 0000 3102 7553 9325
Biuro Parafialne
Biuro mieści się w kościele przy Placu św. Katarzyny 14 – wejście od strony parkingu miejskiego.
Czynne:
od poniedziałku do czwartku w godzinach od 17:20 do 18:00
Nieczynne:
w piątki, soboty, niedziele i uroczystości kościelne oraz państwowe wypadające w tygodniu
Telefon do biura parafialnego:
+48 794 439 590 – możliwość kontaktu tylko w czasie godzin otwarcia biura parafialnego (nie oddzwaniamy na połączenie nieodebrane oraz przysłany SMS). Jeżeli kancelista nie odbiera telefonu w czasie otwarcia biura oznacza to, że w biurze jest interesant. Proszę zadzwonić za kilka minut.
W PILNYCH SPRAWACH LOSOWYCH MOŻNA KONTAKTOWAĆ SIĘ Z KSIĘDZEM W ZAKRYSTII – PRZED/PO MSZY ŚWIĘTEJ.
W związku z wejściem w życie z dniem 26 maja 2018 roku, wprowadzonego przez Parlament Europejski i obowiązującego państwa członkowskie Unii Europejskiej, rozporządzenia o ochronie danych osobowych jesteśmy zobligowani do zmiany zasad wydawania dokumentów parafialnych.
Komu wolno wydać świadectwo chrztu lub kopię aktu chrztu, małżeństwa i inne zaświadczenie?
- Świadectwo chrztu i kopia aktu chrztu mogą zostać wydane wyłącznie osobom, których akt dotyczy, jeżeli są pełnoletnie oraz, w przypadku aktu osób małoletnich, ich rodzicom lub prawnym opiekunom.
- Inne osoby mogą je otrzymać wyłącznie na podstawie pełnomocnictwa udzielonego przez wyżej wymienione osoby (dokument do pobrania).
- Jeżeli ktoś aktualnie mieszka poza Toruniem, w odległości uniemożliwiającej osobisty odbiór dokumentu, kopia aktu chrztu i świadectwo chrztu mogą również zostać przesłane tylko do parafii zamieszkania osoby wnioskującej o wydanie dokumentu i tam mogą zostać odebrane po zweryfikowaniu tożsamości i uprawnień osoby odbierającej (np. pełnomocnictwa). Nie wysyłamy dokumentów na adresy domowe oraz do parafii w Toruniu i okolicach Torunia. W sprawie przesłania dokumentu można zwrócić się do parafii listownie lub za pomocą maila podając swoje dokładne dane oraz dokładny adres parafii, do której ma zostać wysłany dokument. Osoby pełnoletnie występują z prośbą osobiście a w sprawie osób niepełnoletnich ich rodzice lub opiekunowie prawni. Z powodów technicznych dokumenty są wysyłane w okresie dwóch tygodni.
- Takie same zasady obowiązują przy wydawaniu świadectwa i kopii aktu małżeństwa oraz przy wydawaniu innych zaświadczeń (np. zaświadczeń dla chrzestnych, opinii o religijności itp.).
- Świadectwa i kopie aktów chrztu i małżeństwa osób zmarłych oraz świadectwo i kopia aktu zgonu mogą także być wydawane krewnym, spadkobiercom lub innym osobom, które wykażą interes prawny.
W każdym przypadku należy mieć ze sobą własny dokument tożsamości potwierdzający prawo do otrzymania zaświadczenia.